Njozsi Blog

Welcome to the blog of njozsi

Luton - Vienna

2022-03-20

A mai nap a hazarepülésről szólt. Ezúttal WizzAir fapados járatával Lutonból Bécsbe. Petiék kivittek a Wimbledonból a repülőtérre ami legalább másfél órás autózást jelent az autópályán. Ide sikerült elfogadható áron jegyet foglalni. Gyors búcsúzkodás után bevetetem magam a repülőtér gépezetébe. A reptéri ellenőrzéseken simán átjutottam.

Sajnos Ausztriában újra szigorítottak a járványhelyzet miatt és FFP2-es maszkviselést rendeltek el a zárt terekben. Erre már a repülőtér cheking-pultjánál is fel hívták a figyelmet és megkérdezték hogy maszk van-e nálam. Miután átküzdöttem magam a szokásos ajándékboltokon a járat információk megjelenéséig beszereztem az útra ásványvizet és szendvicset. Ha lenne sorőröm Bécsből Sopronig, megreszkíroztam volna egy csapolt Guiness-t, de majd legközelebb pótolom. A WizzAir gépe a 31-es kaputól indult. Szokás szerint most is tele volt utasokkal. A beszálláshoz most gyalog kellett megközelíteni az utas létrát, ami végül is nem volt gond, hiszen nehéz csomagokat nem kellett cipelni és szélmentes napsütéses kellemes tavaszi idő volt.
A gép néhány perc késéssel kezdte el gurulást. Szerencsére az automatikus helyjegy foglaló rendszer az ablak mellé sorsolt ki 11F székbe, közvetlenül a szárny elé. Szeretek ablak mellett ülni, és élvezni a repülés minden percét. Miután elgurultunk s kifutópálya elejére a pályára ráfordulást követően felpörögtek a hajtóművek és megkezdtük a felszállást. Az egész repülésben talán ez a legjobb, amikor a gyorsuló gép beletapaszt az ülésbe.
Amint emelkedünk néhány perc után elkezd pattogni a fülünk dobhártyája amit mindenki másképp visel el. Célszerű időnként egyet-egyet nyelni hogy a belsőfülünkben a légnyomás kiegyenlítődjön. Sajnos eléggé felhős alattunk a légtér ezért nem sokat látni az alattunk elterülő angol tájból.

A repülés alatt offline módban szerkesztgettem a blog oldalamat. Blogot írni talán a legjobb alakalom a repülés. Bár nem a legkényelmesebb, mert előttem lévő ülés háttámlájáról lehajtható asztalkán épphogy elfér a legkisebb MacBook Pro-m, és tudjuk hogy a fapados járatok nem a kényelmes utazásról szólnak…
Németország fölé érve a felhőzet jelentősen lecsökkent, viszont a pára erősen megnőtt, így meglehetősen rossz látási viszonyok között nem sok mindent lehet látni a tájból. Jobban megnézve a ködöt úgy tűnik, hogy ez nem más mint a szaharai homok. Néhány napja Londont is beterítette. Az autókat mintha sáros vízzel locsolták volna le, az otthoniak se maradtak ki a jóból…

A repülési idő kb: 2 óra 10 perc - Luton Airpot 14:30-tól Vienna Airport 17:40 -ig és egy időzónát kell átrepülni. Kb. 16:00 óra körül elértük az Alpokat. Gyönyörűen látszanak alattunk a havas hegycsúcsok. Ahogy Bécshez közeledtünk a naplementében jól látszott a levegőben a Szaharából érkezett por, ami halvány sárgásbarná színre festette a felhőket.
A gép úgymond időben landolt Shwehaton. Itt a szokásos beléptetés után, a C parkolóban beültem az autómba, és hazavezettem Sopronba.

West Wittering Beach

2022-03-19

A mai nap kirándultunk a Londontól dél-nyugatra a tengerpartra a West Wittering Beach-re. Autópályán kb. másfél óra az út ha nincs dugó vagy baleset az úton. Ez egy hatalmas homokos tengerparti terület, ahol nagyon jó sétálni, kutyát sétáltatni, ha a víz hőmérséklete eléri azt a hőfokot akkor fürdeni, szörfözni. Itt a tengerpart homokos és lapos apálykor több száz méterre be lehet sétálni a parttól. A parton a dűnék mögött a parkolás fizetős, célszerű a neten előre megvenni a parkolójegyet. Van egy kávézó, több WC, zuhanyzó ami a strandolók kényelmét szolgálja.
Szerintem ez egy nagyszerű strand, partszakasz amit érdemes meglátogatni.

Séta a Cannizaro Parkban

2022-03-18

Ma délelőtt egybekötöttük a bevásárlást az Apple helyi boltjának meglátogatásával. Ez alkalommal egy Apple Home Pod Mini okoshangszóróját vásároltunk meg az otthoni Apple flottánkba. Sajnos nálunk hivatalosan ezt a terméket nem forgalmazzák. Sajnos a Home Pod korábbi változatát már nem forgalmazzák, pedig nagyon szépen szólt. Remélem egyszer újra felkerül az Apple polcaira, de addig se legyünk zene nélkül, ezért vettük meg a HomePod Minit.
Egy jó kis délutáni program a közelben lévő Cannizaro Park meglátogatása. Itt mindig virágzik valamilyen fa vagy cserje, vagy valamilyen lágyszárú növény. A növényeken kívűl még számtalan madárfajt lehet megfigyelni a parkban.
Ez alakalommal csak fotókat készítettem, videót nem. De hogy ne maradjanak az olvasók videó nélkül, ezért belinkeltem egy korábban készült videót a parkról.

Séta a Morden Hall Parkban

2022-03-17

Nem is gondolnánk, hogy London közepén egy mocsaras területen a csodálatos parkot alakítottak ki.

Megjött az eső

2022-03-16

Ma reggel párás esős napra ébredtünk. vasóságos sáreső esett itt Londonban. Szaharából érkezett frontok finom sivatagiport hoztak magukkal, ami különösen látványos az autókon illetve a fényes üvegfelületeken.

Tavasz Wimbledonban

2022-03-15

A mai nap délután elmentünk a faluba, ahogy itt a helyiek mondják Wimbledon citybe egy kisebb bevásárlást miatt. Útközben ismét rácsodálkoztam a tavaszi keretek virágaira. Nem lehet betelni a helyi kertészek ügyességén ahogy különféle kúszónövényeket felfuttatják a házak homlokzatára. A fákat és cserjéket is mesterien metszik különféle geometriai alakzatokra. Most amikor nincsenek levelek a fákon, akkor látszik az a mérnöki precizitás, ahogy ezek a növények meg vannak nyírva sok évek keresztül. Láttam olyan bükköt aminek a törzse kb. 70-80 cm átmérőjű, a cukorsüveg szerű. koronája max. 6-8 m magas lehetett. Fantasztikusan nézett ki így levelek nélkül is.

Nature

Tavasz Londonban

2022-03-14

Ma egy kisebb sétát tettünk a környéken amit egy kisebb bevásárlással kötöttünk egybe. Itt április közepén már gyönyörűek a kertek a sok tavasszal nyíló virágtól. Útközben a házak előtt elhaladva érezni a levegőben a virágzó díszcserjék és díszfák illatát.
Különösen kellemes a kaméliák virágainak illata. Erre felé a nem egy üzlet, étterem vagy PUB, vagy akár ingatlaniroda is folyamatosan gondoskodik a bejárat és a ablakok előtt levő balkonládák vagy függő virágtartókban lévő mindig virágzó növényekről.
A kertekre ill. azok növényeire itt nagy gondot fordítanak, gondolom nem ma kezdték. A sok csapadéknak és az otthon megszokottól hűvösebb klímának köszönhetően a fű itt mindig zöld. Itt gyakrabban kerül elő a fűnyíró. Nagyon sok kertet úgymond kertészeti vállakozások tartanak folyamatosan karban. Gyakran látni az utcán a házak előtt parkoló furgonokat melyek oldalára felmatricázták QR-kódos elérhetőségüket.

Nature

Utazás Londonba

2022-03-13

A jövő hetet az ünnepek miatt érdemes néhány nap szabadsággal megtoldani és egybe kiad egy hét szabadságot. Ezt kihasználva úgy döntöttem meglátogatom a családom azon tagjait akik London városát választották otthonuknak. Szerencsére ma már a fapados járatoknak köszönhetően viszonylag olcsón lehet repülni Európában.
Ez alkalommal Bécsből repültem London Luton repülőterére. A repülés kb. 1 óra 45-50 perc, de ha beleszámolom az utazásba a soproni lakásajtótól a londoni lakásajtóig az utazási időt, akkor 17:40 -től másnap 1:10 percig tartott. Sajnos a WizzAir gépe egy órával később érkezett, és miután kiszálltak az utasok, megtankolták és már fordult is vissza. Ezek a gépek 0-24 órában repülnek, mert csak akkor gazdaságos az üzemeltetésük, ha minél többet vannak a levegőben.
Mivel éjszaka repültem sajnos nem sok mindent láttam az ablakon keresztül, pedig nagyon jó helyet sorsolt ki a helyfoglalási rendszer a 6. sorba az ablak mellé.
A repülés alatt egy régi klasszikus film megnézésével mulattam az időt. Az úton semmi gondom nem volt a határokon az irataimmal és a csomagjaimmal. Úgy gondol, hogy már rutinosan mozgok a repterek világában. Megérkezéskor ahol csak lehet, az elektronikus beléptetést választom, így 10 perc alatt átjutok a biztonsági rendszeren. Ezek a beléptető rendszerek, a kamerái, szkennerei nagyon professzionális eszközök. Rengeteg élőmunkát váltanak ki, különösen egy ilyen ilyen helyen, ahol évente sok milliónyi utas lép be az Egyesült-Királyság területére.
Éjjel London felé haladva megálltunk az autópályán egy benzinkútnál tankolni és néhány palack frissítőért. A benzinár 1.89 £ literenként a napi árfolyamon számolva 861 Ft-ra jön ki. Otthon jelenleg még ennél olcsóbban lehet tankolni.
Éjjel 1 óra után értünk haza Wimbledonba.

Szélvihar Londonban

2022-02-20

Hatalmas szélvihar Nagy-Britanniában ill. Londonban.

Családom egy része most tért vissza Londonba. Sajnos az időjárás nem a legjobb arrafelé mostanában. A szomszéd ház udvarán álló cédrus, az egyik vastag ágát letörte a szélvihar. Hogy milyen erejű szelek fújnak most arrafelé, arra itt egy kis videó.

ÜDVÖZÖLLEK A BLOGON!

A korábbi weboldal már nem felelt meg az igényeimnek, ezért írtam egy teljesen újat. Az oldalon található blogbejegyzéseket, képeket, videókat folyamatosan frissítem elsősorban a családom, ismerőseim és barátaim számára.

Felkerült a weboldalra néhány régebbi olajfestményem, akvarellem, grafikám a teljesség ígénye nélkül.

Ez az oldal folyamatos fejlesztés alatt van, ha szeretnél egy hasonló weboldalt és segítségre van szükséged, üzenj nekem!