Welcome to the blog of njozsi
Mai nap elhoztunk egy Suzuki Jimny-t a szervizbe, és teszteltük a futóművét,, ami állítólag életzveszélyes... A tesztút során semmi olyat nem tapasztaltunk, ami arra utalt volna, hogy az autó nem akarna megmaradni az aszfalton.
Őszi mezőgazdasági munkák része a trágyaszórás. Az FHNP-nél most történik a trágya kiszórása a mezőgazdasági termelésbe volt földekre. Mivel saját trágyaszóró nincs, ezért bérgéppel dolgoznak.
Megjöttek adarvakl
Győrben a Zöld EXPO-n készült videó.
Ma munka ügyben a Hanságban jártunk. Hidraulika olajat vittünk ki egy egyik traktorunkhoz. A Hanságban most folyanak a kaszálások, bálázások és a szénabálák behordása időjárásbiztos (magasabb víztől védett) helyekre. Útbaejtettük Öntésmajort, ahol a Hanság élővilágát bemutató kiállítás fotóztam végig az FHNPI fotóarhívuma számára.
Igaz már lassan vége a motoros szezonnak, és a reggelek is egyre hűvösebbek, mégis úgy godoltam nemcsak költségtakarékossági okokból, hogy motorrral járjak be a munkahelyemre. Nálunk reggelenete munkahelyre menet, az úton számtalan személyautóval találkozom, és a legtöbbjükben csak egy ember ül. Mivel gépjárművek költségeinek nyilvántartásával foglalkozom, tisztában vagyok az utazási költségekkel. A 125 cm3-es Yamaha NMAX 2.2-2.6 liter/100km-es fogysztásával nagyságrendekkel olcsóbban gurul mint bármelyik négykerekü autó, emelyekkel reggelente (és este) munakhelyre menet találkozom,
"De nem úr, aki nem pazar..." tartja a mondás.
Reggelente Sopron-Sarród között (kb. 37 km-en) egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány motorossal találkozom...
Tőlünk nyugatabbra lényegesebb többen választák a munkajáráshoz a kétkerekű járművelket!
Szerenecsére a várson belül egyre népszerűbb a mikromobilitás több formája: e-bike-ok és e-rollerek...
A mai hivatalos szolgálati út Mosonmagyaróvárra vezetett. Sarródról Ausztrián keresztül kb. 50 km. Útközben Pomogyon (Pomhagen) a falu egyik terén megláttam egy szép kis tavat, tele tavirózsákkal. Néhány percre megálltunk és készítettem egy pár fotót és felvettem néhány másodperces videó vágóképet. A tó mellett volt egy kis csobogó szökőkút, melynek vize a tóba ömlött. A tóban fehér és rózsaszínű tavirózsák virágoztak. Ahogy vízhez közelítettem kecske békát ugrottak a tavirózsák leveleire. A tóban hatalmas színes aranyhalak úszkáltak.
Ma László-majorban jártunk és fogadtuk a MOLTRANS tankerét. Miközben lefejtett 8.000 liter gázolajat, kinéztem a Borsodi-dülőbe, és készítettem és ott készítettem egy rövid videót az ott tanyázó madarakról. Ez alkalommal csak a Panasonic FZ300-as bridge fényképezőgépemmel vettem fel a vágóképeket, majd este iMovie videó vágószoftverével raktam össze ezt a kis videót. Sajnos az idő rövidsége miatt nem volt időm állványt használni ill. a RODE videó mikrofonom pedig a lemerült elem miatt használhatatlan volt. Remélem azért ez a kis videó visszaad valamit a vizes élőhely hangulatából a jelenleg ott élő madarak életéről.
Májusvégi séta Lászlómajorban állatbemutatóban, ahol kikeltek a kislibák, kispulykák...
Tegnap véget ért a verseny, a mai nap a verseny értékeléséről és a megérdemelt díjak kiosztásáról szólt.
A mai nap folytatódott az isemrkedés a Fertő-Hanság Nemzeti Parkkal. A terepi program a Szárhalmi erdőn kezdődött. A területet Sarród Kócsagvártól egy busszal közelítettük meg. Fersch Attila és Goda István mutatta be a terület növény és állatvilágát, az itt található ritka fajokat, nemritkán a történelmi vonatkozásokat is.
Az idén a Fertő-Hanság Nemzeti Park Igazgatósága adott otthont a Herman Ottó Kárpát-medencei biológia versenynek. Az eseményen első napján készület ez a videó.
Ma Fertőújlakon jártunk hivatalos ügyben. Útközben visszafelé egy pár percre megálltunk a Borsodi-dülőben megnézni a madarakat, ott készítettem egy rövid videót.
Egy kis néznivaló tanulságos videó...
A mai nap töltötte be 65. életévét a kollégánk . Ez alkalomból tartottunk egy kis összejövetelt a Madárvártánál.
Ma a Csíkos éger erdőnél fotóztam ahova az E-Golf-al mentem ki. Miután végeztem a fotózással a kocsihoz visszatérve szomorúan tapasztaltam, hogy bezárta magát. Az indítókulcs az ülésen hevert! Próbáltam telefonos segítséget kérni, azen a területen csak azt írta ki, hogy "nincs szolgáltatás", az az semelyik mobilszolgáltató sem érhető el. Ezt követően kisebb gyalogtúra következett a Madárvártához, ahol már volt némi térerő, és sikerült elérni az E-Mobi kapcsolattartóját. A pótkulcs budapesten volt a páncélszekrényben. Nem volt mit tenni, szereztem egy másik autót és azzal elautóztam Budapestre. Az IKEA Budaörsi parkolójában vettem át a pótkulcsot, és visszaautóztam Fertődre, majd az erdőn "parkoló" E-Golfhoz, és a pótkulccsal kinyitva hazajöttem. A mai túra nemsokkal éjfél előtt ért véget. Az úton nagy segítségemre volt Haide Bence az E-Mobi munkatársa, aki megszerezte a pótkulcsot, Fütty Gergő aki elvitt a Kócsagvárba a tartalék autóhoz, és Jáger Árpi aki segített elhozni a "tartalék" autót az E-Golf mentésekor.
Ma Fertőújlak on jártunk hivatalos ügyben. Útközben visszafelé egy pár percre megálltunk a Borsodi-dülőben megnézni a madarakat. Ezen a videón próbálom visszaadni a hely hangulatát.
A Borsodi dülőbe mindig érdemes kilátogatni, hacsak egy tíz percre is. Ez alkalommal is rengeteg madár volt a nyílt víz felületen. Nyári rudak, kanalasrécék, szék bíbicek és még sok más vízimadarak seregei lepkék el a vízterületet. Most hogy beindult a madármegfigyelő szezon, ez alkalommal is kék nagy teli busz érkezett diákokkal a madármegfigyelők járműveinek fenntartott parkolóba. A kilátón is láttam néhány profi madarászt hatalmas spektívekkel felfegyverkezve.
Ma sokan szabadságot vettek ki, volt egy kis időn a fejlesztés alatt álló intranetes rendszert fejleszteni. A bejövő javítási számlák nyilvántartását, több kategóriába sorolását, fejlesztettem PHP-ben. (Új beszerzés, anyag, szolgáltatás, bérlet kategóriák adatsorai most már a lekérdezésekben külön jelennek meg.
FHNP 2022Végre eljött az a nap amikor a romjaiból felépüllt autó műszakira megy. A VW Caddy talpraállítását nagyon megnehezítette az alkatrészek keresése, ami több mint egy évig tartott. Sajnos az autóalaktrész piacon hatalmas készlethiányok alakultak ki az elmult években.
FHNP 2022A Borsosi dülőben a elárasztott területen rengetg vizimadár gyült össze. Nyáriludak,lnagylilik, Nagy póling és különféle récefajok keresik a táplálékukat a sekélyvízben.
Megjött a karosszériástól ill. a festőtől az autó. Má csak a tükröt kell felszereni és mehet műszakira az autó.
FHNP 2022Ma Budapestre kellett mennem a NISZ Zrt.-hez egy tanusítványért. Visszafelé bementünk az Esterházy Madárvártára. Az épület az ország egyik legrégebbi madárvártája, amelyet a 19. század végén Berg Gusztáv építtetett. Az épület a madártani kutatások mellett a terület állat- ás növényvilágával foglalkozó vizsgálatoknak és a természetvédelemnek az egyik külső bázishelye.
FHNP 2022Elkészült a gépjárművek tankolási költségeit (nettó ft-ban) lekérdező modul .
WEB Gépjárművek tankolási költségei (Nettó Ft) 2022. év
Megjött a HLN-121 Landrover számlája, indító javítás 36.195.-
MXA-328 Isuzu D-Max olajcsere
KEU-068 Ford Ranger önindító hiba
Számlák könyvelése
Gázolaj rendelés
Elektromos töltés mindegyik FHNP-s autónál
Tegnap a PPZ-487 VW E-Golf vizsgázott, ma a PPZ-488 került sorra Sopronban a Walter Autó Kft-nél.
FHNP 2022Mai nap a PPZ-487 frsz.-u VW E-Golf műszaki vizsgázatásával kezdődött. Reggel 8 órára vittam az autót a Sopronban a Walter Autó Kft. szervízébe.
Tapasztalataim a négy év elektromosautó használat után:
Az E-Golt 69.396 km-t futott az elmult 4 évben. Szervizre nem igazán kellett költeni, mindössze talán két abalaktörlő lapátot és pollenszűrőt valamint a téli-nyári gumicserét leszámítva nem kellett az autóhoz hozzányúlni. Sokáig ingyenes volt az elektromos töltés, de ma már szinte mindenütt fizetőssé tették. Az elmult fónapokban csak az E-Mobi töltőoszlopain töltöttem az autót, melyekn bruttó 100 Ft/kWh-ért lehet tölteni. Téli használatnál 18 Ft/km költséggel lehet számolni.
Egy töltés a gyorstöltőn kb. 4 órát vesz igénybe, ha 230 V konektorba dugjuk a töltőkábelt nyáron 7-8 órát télen 9-10 órát is kell várnünk, mire az autó feltöltődik 10%-ról 90%-ra. Villámtöltőn kb. 30-40 perc a töltési idő a kezdő töltöttségi szinttől függően.
Töltési költségek:
Otthon töltjük az autót 230V-os dugaljról: 600 Ft/töltés
Gyorstöltés: 2400-2800 Ft/töltés
Villámtöltés: 100 Ft/perc 3.000 - 6.000 Ft/töltés szolgáltatótól függően.
Sajnos a munkahelyen 4 év alatt képtelenek voltak megoldani az elektromos autók helyben való töltését.
Mai nap fel kell rögzíteni a beérkezett menetleveleket. szerencsére sikerült visszaszereznem az osztályvezetőktől az általuk aláírt menetlevelek egy részét. Szokás szerint mindig vannak renitensek akik nem adják le időben... No comment.
Sajnos az Opel Astra nem jutott el a műszaki vizsgára. Már a szerviz udvaron megadta magát.
Egyszerűen elment a hajtás a szerelők szerint a kuplung tárcsa közepe beszakadt. Ez még pénteken történt. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a szerviz parkolójában történt, mielőtt indult volna Szombathelyre a műszaki vizsgára.
Ma Nyul Jenővel megnéztük Fertőszéplak határában folyó tárcsázást, melyet Tóth Szilárd HWJ-375 New Holland trakorral végzett.
Beérkeztek a menetlevelek Dunamenti valamint a Hanság tájegységtől. A Jáger-Autó Bt.-től 14 db javítási számla, valamint az EKATI Bt-tő egy számla érkezett.
Hanság tájegység részére a vezetői meghatalmazásokat Tatai Sádorral való egyeztetés után újranyomtattam.
Ma elkészült a KEU-067 Ford ranger. Déletőtt az új futómű állító berendezéssel állították be a jármű futóművét. Délután Biankával átmentünk az autóért. A csereautóként használt JET-278 VW Caddy-t leparkotunk a Kócsagvár parkolójában. Mivel az előző sofőr (Horváth Norbert) teleszemetelte, ezért rá vár a kocsi kitakarítása.
Este elvittem tölteni az E-Golf elektromos autót az egyetemi parkolóban lévő töltőponthoz. Haza már a Xiaomi Pro 2 elektromos rollerrel jöttem.
Ma elkezdték a karambolos KCN-377 VW Caddy összerakást a szervizben. Megjött hozzás a homlokfal és az első lökhárító is.
FHNP 2022IZB-864 Opel Astra olyan vastagon volt sáros, hogy a szerviz addig nem vállata a javítását amig az alvázát le nem mosatjuk. A kocsit Kapuváron a Licskai mosóban mosattam le.
Ezkezték a KEU-067 Ford Ranger pickup futóművének a felújjítását. Szinte minden mozgó elemet ki kellett cserélni.
Pokkernél legyártattunk egy motortartó konzolt a karambolos KCN-377 VW Caddy-hez.
Madarak a Borsodi-dülőben.
Végre elkészült az SCG-031 Suzuki Vitara több hónapos javítás után. A szélvédője már a baleset idején repedt volt. Ezt a javításkor nem cserélték ki. 1.8 mFt-ba fájt ez a kis koccanás. Szerencsére a javítás 90%-át a CASCO biztosítás fedezte.
FHNP 2022A korábbi weboldal már nem felelt meg az igényeimnek, ezért írtam egy teljesen újat. Az oldalon található blogbejegyzéseket, képeket, videókat folyamatosan frissítem elsősorban a családom, ismerőseim és barátaim számára.
Felkerült a weboldalra néhány régebbi olajfestményem, akvarellem, grafikám a teljesség ígénye nélkül.
Ez az oldal folyamatos fejlesztés alatt van, ha szeretnél egy hasonló weboldalt és segítségre van szükséged, üzenj nekem!
Anglia 2017 (5) Anglia 2018 (7) Anglia 2022 (9) BFNP (1) Család (9) Drónfelvétel (2) E-Bibe (16) E-roller (2) ESKÜVŐFOTÓZÁS (4) FHNP 2017 (9) FHNP 2018 (3) FHNP 2021 (10) FHNP 2022 (34) Harley (12) IKEA (1) Jáger-Autó Bt. (15) Media (6) Motorostúra (7) On the road (7) PHP (13) Skócia 2009 (8) Tenerife 2019 (10) Tenerife 2020 (7) Tenerife 2021 (8) Természetfotók (5) Történelmi Vitézi Rend (2) Túrázás 2015 (1) Túrázás 2017 (6) Túrázás 2018 (1) Túrázás 2021 (15) Túrázás 2022 (15) Utazások 2022 (12) Vadászat (2)