Njozsi Blog

Welcome to the blog of njozsi

Motorostúra Yamaha NMAX 125-el

2022-03-26

Hosszú téli pihenő után megjárattam a Yamaha NMAX 125-öt. Folyamán a garázsban a kerekekben a guminyomás közel egy atmoszférával csökkent. Egy kis elektromos kompresszor segítségével felfújtam a kerekeket. Ma Sopronból Sarródra motoroztam. Ezzel a robogóval 90-es utazó sebességgel simán lehet közlekedni. Gyakorlatilag mintha személy autóval mennénk. A fogyasztása kb. 2.2 -2.5 liter/100 Km. Az időjárás is lehetővé teszi, akár ingázásra is tökéletes választás. A kedvező fogyasztásnak köszönhetően kevesebbe kerül vele az ingázás, mintha vonattal, busszal járnánk munkába – egyhavi BKV-bérlet árából csaknem 1000 Km-t motorozhatunk vele. Vezetni nagyon kényelmes, a motor meglehetősen könnyű súlyú. (Mondom ezt a Harley Davidson street Bob után...) A lámpáknál simán meg szoktam előzni az álló kocsisorokat, a városban talán az egyik leggyorsabb közlekedési eszköz.
Sajnos Magyarországon a kétkerekűek háttérbe szorultak az autókkal szemben. Reggelente a munkába ingázók többsége az autót részesíti előnyben. A legtöbb autóban egy ember ül, és elfoglal az út testből jó néhány négyzetmétert. Ha az autósok nagy része kétkerekű járműre váltana, lényegesen gyorsabb lenne a forgalom a városokban. Nyugat-Európában, különösen dél Európában reggelente elnézve a városba ingázó tömegeket, lényegesen több motorkerékpárt látni az utakon. Gondolom ez egyszerűen racionális döntés, lényegesen több ember tud eljutni A-ból B-be mint autóval a csúcsidőszakokban. Szerintem a legnagyobb probléma a fejekben van! Nem volt ez mindig így. Ha megnézünk egy 60-as évekbeli film híradót vagy akár egy városban játszódó filmet, az utakon lényegesen több motorkerékpárt látunk, mint autót.

Itt egy 2019-es videó, amikor Ágival ketten mentünk a piacra Sopronban. Két személlyel is lehet vele közlekedni.

Motoros túra Sopronból Kőszegre

2021-10-02

Ezen a hétvégén Sopronból elgurultunk Kőszegre egy Harley-vel és egy Yamahával. Sétáltunk a belvárosban, ebédeltünk, majd vissza motoroztunk Sopronba.

Harley-vel Bükfürdőre

2021-07-15

#harleydavidson #streetbob #harleysopron #ontheroad #roadtrip

motoros túra Sopron - Hegykő - Sopron

2021-06-26

Ezen hétvégén Hegykőre kirándultunk motorjainkkal. Végre lehetőségünk volt mindkettőnknek, külön-külön a saját motorjával motorozni.
Hosszú úton kb. 80 90 km/h sebességgel haladtunk. Ez a tempó mind a két motornak nagyon kényelmes. Van időnk menetközben nézelődni, élvezni a tájat, és sisakjába szerelt kommunikációs rendszerrel egymással beszélgetni. Motorok:
Harley-Davidson Dyna Street Bob (2016)
Yamaha Nmax 125 (2016)

Motoros túra Harley-Davidson Street Bob

2021-06-19

Mai motoros túra útvonala:
Sopron - Sopronkövesd - Fertőszéplak - Fertőd - Sarród - Fertőújlak - Lászlómajor - Sarród - Fertőd - Sopron

Kamera: GoPro Hero7 black

Motoros túra a Balatonra

2019-07-09

Mai motoros túra útvonala:
Sopron - Gyenesdiár - Sopron

Kamera: GoPro Hero7 black

ÜDVÖZÖLLEK A BLOGON!

A korábbi weboldal már nem felelt meg az igényeimnek, ezért írtam egy teljesen újat. Az oldalon található blogbejegyzéseket, képeket, videókat folyamatosan frissítem elsősorban a családom, ismerőseim és barátaim számára.

Felkerült a weboldalra néhány régebbi olajfestményem, akvarellem, grafikám a teljesség ígénye nélkül.

Ez az oldal folyamatos fejlesztés alatt van, ha szeretnél egy hasonló weboldalt és segítségre van szükséged, üzenj nekem!