Njozsi Blog

Welcome to the blog of njozsi

London hazautazás 2. nap

2009-06-13

A mai nap a hazautzásról szólt. Mivel csak egy délelõttünk volt úgymond szabad program, ezért reggeli után úgy döntöttünk hogy a környéket fedezzünk fel. Londonnak ez a keleti városrésze a Docklands. Az egykori dokkok között ill. felhõkarcolók között sétálgattunk, majd bevásárlás következett.
Érdekes volt láni ebédidõben az irodaházak alkalmazottjait amint öltönyben és nyakkendõben a parkok füvén leherebedve sörüket és sültkrumplijukat fogyasztva óriáskivetítõn Wimbledon tenisztornáját nézték.
Hazaérve ebéd, majd összepakolás, csomagok rendezgetése, a repülõtéri csomag-mérlegelés miatt, ami nem is olyan egyszerû feladat, mert 15 kg-s a limit. Mire összelegóztuk a cuccokat, megjött Peti és elindúltunk Luton-ba (kb. 120 km-re) az autópályán a repülõtérre. Sajnos kifogtuk a csúcsforgalmat és több rogalmi dugót is. Elégg neccesnek tünk hogy elérjük a gépünket, de végül némi gyorshajtással, ügyes manõverrel (szemesnek áll a világ) sikerült idõben kiérni a repülõtérre.
A reptéren szokásos nyári tömeg, némi fejetlenség, információhiány...
A repülés úgymond simán ment, talán ez volt a legsimább utunk. A reptéren barátaink (www.lovasraczkeramia.hu) már vártak minket, és két autóval megérkeztünk Gyõrbe.

Utunk során úgy láttuk, hogy ami jellemzõ Skóciára:
Nincsnek óriásplakátok!
Nincsnek vezetékek, villanyoszlopok!
Nincs az utak mellett szemét!
A reklámok szolidak, visszafogottak
A skótok nagyvonalú, inteligens, nagyon barátságos, segítõkés emberek

Ez úton szeretnék köszönetet mondani Lábdy Petinek és Bõr Szilvinek a túra megszervezéséért az út során nyújtott aktív segítségéért!

Fotó: 20090703_london_001.jpg

London városnézés 1. nap

2009-06-12

Ezt a napot London túrista szempontból érdekes nevezetességek megnézésére szántuk. Szilviék új bérelt kakásában reggeli kávé mellett a Temzén úszó hajókban gyönyörködtünk. Andrásékkal megbeszéltük az utitervet és reggeli után elindultunk a metró megállóba, ahol vettünk egy napibérletet amely az 1-es 2-es díjzónára volt érvényes. A Canary Warf-on felszálltunk a DLR-re bementünk a City-be.
Elõször a Tower Bridge-t néztünk meg. Készítettünk néhány fotót a hídór, majd elsétáltunk a Tower mellett. Igen meleg napunk volt, mert legalább 32 C fok volt árnyéban. HOyg a városból minél többet lássunk felszálltunk egy emeletes buszra hogy eljussunk a Trafalgar térre. A Trafalgar tér (Trafalgar Square) London egyik legnevezetesebb köztere.
A tér közepébõl kiemelkedik a csaknem 52 méter magas Nelson-emlékoszlop, mely Nelson admirálisnak állít emléket, aki az 1805-ös trafalgári ütközetben legyõzte Napóleon seregeit. A tér az ütközet emlékére kapta a nevét.
A Trafalgar tér teljes északi oldalát a korinthoszi oszlopokkal díszített zöld kupolás National Gallery (Nemzeti Képtár) foglalja el. A tér két egyforma szökõkútja közül az egyik a Képtár közelében van, vízköpõ allegorikus figurákat, tengeri bálnákat, kigyókat ábrázol bronzba öntve. A brit Nemzeti Képtárat (National Gallery) 1824-ben nyitották meg a köznek, gyûjteménye rohamosan gyarapodott, ma már több mint 2300 képet számlál. Klasszicista stílusú palotáját 1836-1838 közt építették fel London szívében.
A képtáron az idõ rövidsége miatt csak átfutottunk. Érdekes volt látni Vincent van Gogh több képét testközelbõl.

Fotó: 20090702_london_334.jpg

Nature

5. nap Lochdon - Oban - Glasgow - London

2009-06-11

Ma Lochdon-ból hajóval Felföld nyugati partvidékén, Mull szigetével szemközt elterülõ Oban városába utaztunk. A hajóút kb 40 percig tartott. A tenger felszínéhez közel hatalmas rózsaszínû meduzátak láttunk. Oban a kétségtelenül sokat köszönhet a nevét viselõ lepárlónak. A viktoriánus városka központjában álló, több mint kétszáz éves szeszfõzde ugyanis nagyban hozzájárult a falunyi közösségbõl lett kikötõváros fejlõdéséhez. A városnézés végén megnéztük a Whisky lepárlót. Peti és Szilvi felváltva fordították az idegenvezetõ lõadását. Miután megkóstoltuk a helyben készült whiskey-t, némi suvenir bevásárlás után, nagyon vidáman visszasétáltunk az autóinkhez. Útközben ettunk egy egy fagyit is ;-)
Oban után Glasgow-ba utaztunk. Itt mindössze 2 órát töltöttönk, megnéztük úgymond a fõutcát. Városnézés után iránya repülõtér, ahol leadtuk autóinkat a kölcsönzõben és szokásos procedúra után felszálltunk. Irány London. Már sötét volt amikor leszállt a gép Stansted-ben. Itt Piti barátai (akik évek óta itt élnek) vártak minket, és elrepitettek minket a szállásunkra.

Fotó: 20090701_oban_029.jpg

Nature

4. nap Lochdon - Ionaszigete - Lochdon

2009-06-10

Ma meglehetõsen bõséges reggeli után Lochdonból átautóztuk keresztbe a Mull szigetet, amely a Belsõ Hebridák egyik legmegközelíthetõbb és legelbûvölõbb szigete. Az út midössze kb. 50 km de csak egy nyomon járható. A keskeny út egyik oldalát mindig kõfal szegélyezi. Áltakában 4-600 m-enként kiszélesedik, itt van lehetõség kikerülni a szembejövõ jármûvet, ezért folyamatosan figyelni kell. Itt nem lehet rutinból vezetni. Ennek a kis nehézségnek ellnére, elmondható hogy skótok (vagy akikkel utunk során találkoztunk) nagyon udvariasak és figyelmesek. A skóciai közlekedesre ez jellemzõ.

Fotó: 20090630_Iona_szigete_099.jpg

Nature

3. nap Plokton - Elian Donan Castle - Tobermory - Lochdon

2009-06-09

Reggelire a háziúr (aki egyébként halász) által fogott halat szolgálák fel. Mielõtt tovább indúltunk volna a településrõl, lementünk a kikötõbe fotózni. A vízben felfedeztünk néhány apró halat és egy pár medúzát. Egyet sikerült kézzel kiemelni egy tenyérnyi példányt, hogy társaság azon tagjai akik még nem láttak testközelbõl medúzát, most kézbe vehették. (Természetesen a vissza eresztettük a tengerbe.)
A következõ megálló az Elian Donan Castle, skócia egyik legszebb és talán legromatikusabb kastélya, amely egy kis szigeten található. Egy kõhídon lehet megközelíteni várat. Körben a skót felföld gyönyörû hegyei ölelik körül a tavat ill. tengeröblöt, és itt forgatták a Hegylakó címû filmet. A kastély számunkra talán leglátványosabb része a lovagterem és konyha volt. A kastély megnézése után a komp felé autóztunk, hogy áthajózzunk a Mull szigetre, amely a Belsõ Hebridák Skócia nyugati partjai mentén található, az ország legmegközelíthetõbb és legelbûvölõbb szigete. Mull a legnépszerûbb szigetek egyike, csodálatos a kilátás a hegyekrõl, a várak, a vasút és a kisvárosi báj ejtheti rabul a látogatót. A sziget fõvárosa, Tobermory igazán festõi halászvároska. Érdekessége a színes házak, amelyeket egy BBC filmforgatás miatt festettek (öltöztettek) különbözõ rikító színekbe. Ez olyan sikeresnek bizonyúlt, hogy megindúltak a túristák tömegei. Iona szigete, -ami szintén a Belsõ Hebridák szigetcsoport tagja- spirituális menedékhely, keresztény központ, amelyet Szent Columba alapított, sokáig a skót királyok temetkezési helye, Mull délnyugati csücskénél fekszik.

Fotó: 20090629_EileanDonanCastle_021.jpg

Nature

2. nap Nairn - Fort George - Loch Ness: Urquhart Castle - Plokton

2009-06-08

Reggeli a B&B szálláson Nairnban. A viktoriánus ház szépen gondozott kertjében még indulás elõtt készítettünk néhány fotót a virágokról, a házról és magunkról.Úgy döntöttünk, hogy délelõtt mielõtt tovább indulnánk, adunk még egy eséjt a delfineknek és megpróbáljuk megnézni õket a Fort Geroge erõdnél a tengeröböl partjánál(elõzõ este az öböl másik oldalán álltunk lesbe) Sajnos a delfinek nem jöttek ma sem :-( Az erõd körül gyönyörû gyep volt, amin nagyon jó volt sétálni. Sok tengerimadár, fõleg ezüstsirály röpködött körölöttünk. Miután nagyon sok fotót készítettünk a madarakról, a tengerpartról, az erõdrõl, elindultunk LochNess felé autóinkkal. A tó partján több helyen láttuk a tó szörnyének (becenevén Nessie) szobormásolatát, vagy logóját a különféle cégéreken.
A következõ megálló: Urquhart Castle volt. Ezt a romvárat nagyon sokan keresik fel, -mert a parkoló igen csak tele volt- és gyönyörû a kilátás a keskeny, hosszú tóra és az azt övezõ hegyekre. Kicsi a világ és magyarok mindenhol vannak, ezt igazolja hogy találkoztunk egy itt élõ magyar családdal (korunkbeli szülõk, gyermekeik és azok gyermeke). Egy túrista csoportban pedig Szilvi ismert rá egy két évvel ezelõtti ösztöndíjas volt csoporttársára.

Fotó: 20090628_plokton_043.jpg

Nature

1. nap Edinborough - Inverness - Nairn

2009-06-07

A nap svédasztalos reggelivel (hagyományos angol reggeli, ami igen bõséges) kezdõdött Edinborough-i egyetem étkezõjében. Ezt követõen az egyetem parkjának botanikai érdekességeit néztük meg -különös érdekeség: egy kb 4-5 m magas Araucaria Dél-Amerikából származó fenyõféle- br> Majd a mûemlékekben gazdag belvároson át felsétáltunk a várhoz. A whisky lepárló múzeumot itt egyenlõre csak kívülrõl csodáljuk. Sétánk közben eleredt az elmaradhatatlan permetezõ esõ, bár erre számítottunk. A felkészültebbek magukra húzták esõkabátjukat... Voltak viszont olyanok akik esõkabátbolt után néztek, és nagyon nehezen tudták eldönteni hogy pirosat vagy kéket vegyenek.
A városnézést követõen visszatértünk az egyetem parkolójában hagyott (jobb-kormányos) autóinkhoz és elindultunk észak felé Invernes irányába. Alig hagytuk el a várost az esõ elállt és többet nem is találkoztunk vele. Miután 270 Km-t autóztunk Inverness-be mellé és megkerestük a szállásunkat Nairn-ba. Egy nagyon szép kis halászfalu központjában a templom mellett egy régi viktoriánus stílusban épült házban volt a szállásunk. (B&B)
Kimentünk a kikötõbe abban a reményben, hogy hátha jönnek a delfinek és lefotózhatjuk õket. Mivel nem jelentkeztek, egy órányi várakozás után úgy döntött a csapat, hogy átmegyünk a tengeröböl másik oldalára. Tavaj Szilviék már jártak ott, és akkor sikerült nekik palackorrú delfineket látni ill. levideózni. A túlparton sötétedésig sétálgattunk, fotózgattunk de a delfinek nem jelentkeztek. A helyiek közül is sokan kijöttek a delfinnézöbe, szinte mindenkinél volt valamilyen távcsõ vagy fényképezõgép teleobjektívvel felszerelve.

Fotó: 20090627_edinborough_020.jpg

Utazás Skóciába

2009-06-06

A csapat hat tagját a www.lovasraczkeramia.hu segítségével jutott ki a pozsonyi repülõtérre. A reptéren még találtam egy WiFi-s Freeinternet pontot és még néhány utolsó emailt megeresztettem ismerõseimnek. Innen Ryanair légitársaság gépével repültünk Edinborough-ba. Az út elején hatalmas viharfelhõkön küzdötte át magát a Boeing 735-s, aminek köszönhetõen némi turbulenciát is le kellett küzdeni. Gyönyörû villámlásokat láttunk, szerencsére a gépet a villámcsapások ezúttal elkerülték. Amint a felhõzóna felé emelkedtünk, a repülés úgymond kisimúlt egészen Edinborough-ig. A landolás nagyon gyors volt, mire észbe kaptunk már a kifutópályán gurultunk. kb. 20 perce még láttuk a lemenõ nap fényeit és világos volt, mire leértünk vak sötét volt és esett az esõ. 10 perc alatt megtaláltuk a feladott csomagjainkat és már kint is voltunk a reptérrõl.
Futás az Alamo autóbérlõhöz, -ahol csapatunk további két tagaja is csatlakozott- némi adminisztráció után megkaptuk az autók kulcsait. A parkolóban megtaláltuk nem messze egymástól a Renault Megane-t és Peugeut 308-ast. Elsõ meglepetés, hogy a kormány jobboldali, de néhány próbakör (a baloldalon...) után irány a szálláshely, az egyetemi kollégium. Kb 12 km-es út következett a bal oldalon ami elsõre sem jelentett akadályt :-) A recepción adategyeztetés... mindig van valami csont... után megkatuk a mágneskártyákat (kulcsként) a szobákhoz.

Fotó: 20090626_repules_012.jpg

ÜDVÖZÖLLEK A BLOGON!

A korábbi weboldal már nem felelt meg az igényeimnek, ezért írtam egy teljesen újat. Az oldalon található blogbejegyzéseket, képeket, videókat folyamatosan frissítem elsősorban a családom, ismerőseim és barátaim számára.

Felkerült a weboldalra néhány régebbi olajfestményem, akvarellem, grafikám a teljesség ígénye nélkül.

Ez az oldal folyamatos fejlesztés alatt van, ha szeretnél egy hasonló weboldalt és segítségre van szükséged, üzenj nekem!