Njozsi Blog

Welcome to the blog of njozsi

Nyulak Sarród határában

2022-06-07

Az idén viszonylag sok nyúl van a határban, az előző évekhez képest. Lassan komótosan sétálgatnak a szántóföldeken, még a Nemzeti Park Látogatóközpontjának udvarán ill. belső útjain is lehet találkozni velük.

Bringatúra Sopron - Fertőd - Sopron

2022-06-06

Régóta terveztem, hogy Sopron ból a Fertőparti kerékpárúton el tekerjek Fertődre. 2016-ban már körül tekertem a Fertő-tavat. Azóta eltelt 6 év, és a lustaságomnak köszönhetően ez a nagy túra kimaradt. Ezen a hosszú hétvégén úgy gondoltam hogy bemelegítésként Sopron ból eltekerek Fertődre, egy kicsit ráedzek az újbóli nagy túrára.
Több kerékpárom is van, de mivel vittem magammal fényképezőgépet, innivalót így a MTB helyett a KTM trekking bringát vettem le a fali kerékpártartóról. Ez a kerékpár jóval nehezebb, mint a MTB, mivel teljes teljesen fel van szerelve világítással, sárhányókkal, csomagtartóval. Erre az útra felszereltem rá egy GoPro kamerát, hogy állsz utat dokumentáljam.

Kirándulás Esztergomba 3. nap

2022-05-13

Visegrádról hazaúton megálltunk Esztergomban.

Visegrád 2. nap

2022-05-12

Gyalogtúra a Silvanus Hoteltől a Duna partra.

Visegrád 1. nap

2022-05-11

Az eredeti elképzelés az volt, hogy motorral utazunk, de az időjárás előrejelzés miatt inkább az autó mellett döntöttünk.

Erdészház a Leés-erdőben

2022-05-10

Ezt a kis rövid filmet a Fertődi kastély mellett található Leés-erdőben készítettük az ott található erdészházról, illetve annak környezetéről. Ennek az erdészháznak utolsó lakója Kuslics Péter erdész volt. Én többször is megfordultam ebben az erdészházban Péternél akivel nagyon jó barátságban voltunk. Sokat jártunk együtt környék erdeiben fotós ill. botanikai túrákon. Ter egy két lábon járó lexikon volt, rengeteg információval halmozott el a környéken található ritka növényekről.

Most virágzik a Soproni Egyetem Botanikus Kertjében

2022-04-23

Ma délelőtt elvittem az elektromos autót az egyetem kollégiuma előtt található elektromos töltőre tölteni. Ha már itt voltam kivettem a csomagtartóból az elektromos rollert és tettem egy kört az egyetem botanikus kertjében. Április vége van és sok tavaszi virág illetve cserje virágzik most. Ezekről a virágzó növényekről készítettem ezt a rövid kis videót, próbálom visszaadni a tavasz hangulatát az egyetem botanikus kertjéből. Séta közben találkoztam egy őzzel is ami a boton kert állandó lakója. Szemlátomást nagyon jól érzi magát itt, kedvére válogathat a finomabbnál finomabb a vényekből.

Kirándulás Kőszegre

2022-04-12

A mai nap Kőszegre kirándultunk. Ez alkalommal beraktuk a kocsi csomagtartójába az elektromos rollert is a fotós felszerelés mellé. Amíg Ági a fodrásznál ült, addig én elindultam rollerrel várost nézni, fotózni. Mindig szerettem ebbe a városba kirándulni, már az egyetemi évek alatt a 80-as évek elején is nagyon tetszett ez a középkori hangulatú kis város. Persze a 80-as évek óta azért sokat változott. Eltűntek az ipari létesítmények a műemlék jellegű illetve műemlékeket szépen felújították. Nagyon fotogén a belváros főtere illetve az ahhoz kapcsolódó mellékutcák.

Havas reggelre ébredtünk

2022-04-03

Épp tegnap voltam az egyetem botanikus kertjében fotózni. Milyen szerencse hogy tegnap még viszonylag napos és szeles időben tudtam néhány virág fotót készíteni, viszont ma reggelre leesett a hó. Egy héttel ezelőtt még azt terveztem kisebb motoros túrát, de az időjárás ezt keresztülhúzta.
Talán a jövő hét végén már kedvezőbb lesz az időjárás a motorozáshoz...

Séta a Soproni Egyetem Botanikus Kertjében

2022-04-02

Április elején vagyunk, érdemes kilátogatni az Egyetem Botanikus Kertjébe. Most sok tavasszal virágzó növény virágzásában gyönyörködhetünk.

Nature

Velemi kirándulás

2022-01-15

Ezen a hétvégén Velembe látogattunk el, és egy kisebb gyalogtúrát tettünk a Szent Vid-kápolna felé. Sajnos későn indultunk el, és már erősen sötétedett mikor visszafordultunk a kápolnától kb. 500 m-ről. Közelebb biztosan feljutunk a kápolnához.

ÜDVÖZÖLLEK A BLOGON!

A korábbi weboldal már nem felelt meg az igényeimnek, ezért írtam egy teljesen újat. Az oldalon található blogbejegyzéseket, képeket, videókat folyamatosan frissítem elsősorban a családom, ismerőseim és barátaim számára.

Felkerült a weboldalra néhány régebbi olajfestményem, akvarellem, grafikám a teljesség ígénye nélkül.

Ez az oldal folyamatos fejlesztés alatt van, ha szeretnél egy hasonló weboldalt és segítségre van szükséged, üzenj nekem!