Njozsi Blog

Welcome to the blog of njozsi

Fürdés az úszómedencében Tenerifén

2021-12-26

Véget ért a téli szabadságunk Tenerifén. Utoljára még úsztunk eyet a lakóparkhoz tartozó medencében. Hazarepültün, pontosabban Bécsben szálltunk le, ahonnan a kis Peogeot 207-el jöttünk haza Sopronba.

Kirándulás az Anaga-hegységben

2021-12-25

A mai nap ellátogattunk Tenerife északi csücskében található Anaga-hegységbe, hivatalos névan Anaga Rural Park, melyet az UNESCO 2015-ben bioszféra-rezervátumává nyilvánított. A hegység átlagosan 850 méterrel a tengerszint felett helyezkedik el. Az erdő a legszebb része az anyaga régiónak, azt gondolom aki elvetődik Tenerife szigetére annak ezt mindenképpen látnia kellene. A gyakran ködbe burkolózó babérlombú esőerdőben sétálva az az érzésünk, mintha Dél-Amerika esőerdeiben, vagy Indonéziában Szumátra sziget őserdeiben sétálnánk.
Az Anyaga-hegységben mindig lehet számítani csapadékra, vagy pedig egyik pillanatról a másikra sűrű köd felhőbe borul a táj. Felérve az egyik kilátó pontba a sűrű ködtől szinte semmit sem láttunk, de kb. 10 perc múlva a köd egy része feloszlott és a szembelévő parton láthatóvá vált egy kis falu a kikötőjével, aztán újra beborított mindent a misztikus köd.

Karácsony Tenerifén

2021-12-24

Az idén a karácsonyt az unokákkal és családdal Tenerifén töltöttük.

Úszás az Atlanti óceánban

2021-12-24

Karácsonyi úszás az Atlani-óceánban
Hatalmas élmény volt, szenteste Tenerifén Costa del Adeje-n az óceánban fürödni. A családdal lementünk délután a strandra, napoztunk, úszkáltunk az óceánban. Viszonylag nagy hullámok ostromolták a partot. Volt olyan strand ahol kitűzték a piros zászlót, ilyenkor nem lehet fürdeni, úszni az óceánban mert veszélyes. Szerencsére a mi strand unk on még nem tűzték ki a piros zászlót. A víz kellemesen langyos volt, a hullámok 2-3 m magasak. Nagyon nagy élmény, amikor a part felé úszva a hullám éppen, hogy csak kezd átbukni és hatalmas erővel tol kifelé. A homokos parton a hullámok közt sodródva, A sok apró kavics illetve a durva homok a fürdőruhákba, fülünkbe orrukba stb. minden ülve beköltözik...

Tenerife - Natural Swimming Pool

2021-12-23

Mai nap délután ismét a az óceán parton kötöttünk ki az unokákkal. Ezúttal kinéztük a Google térképen a közelben található viszonylag könnyen megközelíthető érdekesnek tűnő strandokat. Így esett a választás a Natural Swimming Pool-ra. Itt a vulkáni tevékenység következtében a Láva mikor elérte az óceánt hirtelen megszilárdult, a következő Lávafolyás túl gyorsan érkezett és egy kicsit beljebb szilárdult meg. Így alakulhattak ki a természetes úszómedencék. Ezek a természetes úszómedencék az óceán felé oldalról többé kevésbé nyitottak. Nagy hullámok betörve ezeken a félig nyitott oldalakon rendszeresen át öblíti k a medencét. Több helyen a vízbe ereszkedést és kiszállást segítő létrákat készítettek kóracélból. Ez egy nem minden napi látványosság.

Playa La Arena

2021-12-22

Ma az óceán parton sétálva gyönyörködtünk a hatalmas hullámokban. Az felől fújt a szél és igencsak megnőttek. Fantasztikus látvány ahogy a sziklákon megtörve szétfröccsennek. Az unokákkal lementünk a sziklák közé és különféle tengeri herkentyűket, tengeri élőlényeket kerestünk. A gyerekek több tarisznyarákot is találtak. Voltak közöttük élők, és olyanok is melyeket a Sirályok már úgymond kezelésbe vettek... Ügyesen kiették belső részüket, a számukra már használhatatlan, emészthetetlen lábaikat és ollóikat ott hagyták nekünk...

Nature

Séta a szállásról az óceánpartra

2021-12-20

Ez volt az első napunk Tenerifén. A családdal együtt lesétálunk a tengerpartra. Út közben gyönyörködtünk a tájban, az nyaralókban szállodákban, az utak mentén található pálmafákban, kaktuszokban, aloékban, fikuszokban. Félúton a part felé találtunk egy közel 115 éves Fikusz Benjamin fát.
A tengerpart szépen kiépített a strandok tiszták, nem le harcoltak. A partmenti járdák nagyon jó állapotban vannak, nincsenek kátyúk, úthibák, úgymond akadálymentesítettek. Szinte mindenütt rá lehet látni az óceánra, az utak mentén a padok jó állapotban vannak, nem kopottak. Észrevettük hogy a sziget nyugati partján észak felé haladva a strandok úgymond egyre kissebbek, félkörben hatalmas sziklák veszik körül őket. Az is feltűnt hogy az éttermek, bárok butikok egyre igényesebbek. Sokkal inkább a tehetősebb turistákat célozzák meg kínálatunkkal, szolgáltatásaikkal.

Utazás Sopronból Tenerifére

2021-12-19

Végre eljött a téli pihenésünk, szabadságunk első napja. Ma elrepültünk Schwechatról Tenerifére. Sopronból saját autóval utaztunk a Bécsi repülőtérig. Parkoló helyünket előre lefoglaltuk online a repülőtér egyik legolcsóbb parkolójában. A Covid helyzetre való tekintettel minden igazolást beszereztünk. Kitöltöttük online a spanyol beutazáshoz szükséges Lokátor űrlapot, kinyomta adtuk a QR-kód os igazolást.
A repülési idő kb. öt és fél óra. Mivel az út jelentős részét nappal tettük meg is végig felhőtlen égbolton repültünk, gyönyörű kilátás nyílt a repülőgép ablakából hófödte Alpok Sziklás egy csúcsaira. Tenerifére való megérkezéskor, a repülőtéren a beléptetés viszonylag gyorsan ment, mivel minden okmányunk rendben volt.
A repülőtérről a szálláshelyre taxival mentünk, a sofőrnek megmutattuk telefonunkon a címet, és nagyon gyorsan odaértünk. A taxi árát REVOLUT kártyával fizettük ki.

ÜDVÖZÖLLEK A BLOGON!

A korábbi weboldal már nem felelt meg az igényeimnek, ezért írtam egy teljesen újat. Az oldalon található blogbejegyzéseket, képeket, videókat folyamatosan frissítem elsősorban a családom, ismerőseim és barátaim számára.

Felkerült a weboldalra néhány régebbi olajfestményem, akvarellem, grafikám a teljesség ígénye nélkül.

Ez az oldal folyamatos fejlesztés alatt van, ha szeretnél egy hasonló weboldalt és segítségre van szükséged, üzenj nekem!